Aanpassing verordening algemene begraafplaats Ridderkerk

De VVD vindt het positief, dat de aanpassingen in de verordening leiden tot waarborgen voor een langere grafrustperiode en het verbeteren van de dienstverlening op de begraafplaatsen. In het raadsvoorstel wordt echter ook aangegeven, dat het vanwege de enorme impact passend is voor het begraven van foetussen en kinderen de graven kosteloos uit te geven en geen kosten voor het begraven in rekening te brengen. Wij hebben er echter zeer grote moeite mee, dat op basis van leedvergelijking onderscheid wordt gemaakt in de tarieven. Gelijke gevallen dienen naar onze mening gelijk behandeld te worden. Ook het criterium dat het weinig voorkomt is in deze geen argument voor een ongelijke tariefstelling. De VVD zal vanwege de ongelijke tariefstelling tegen dit raadsvoorstel stemmen.