Edward Piena

Over mij

In Rotterdam ben ik geboren en opgegroeid. Ik heb daar gesport (gehonkbald en gevoetbald) en mijn schooldiploma op het Erasmiaans Gymnasium behaald. De studie Fiscaal Recht heb ik via de Erasmus Universiteit Rotterdam (bachelor) bij de Open Universiteit (master) afgerond. Sinds 1994 woon ik in Ridderkerk. Ik ben gehuwd en vader van vier uiteraard geweldige kinderen.

Mijn arbeidsverleden bestaat uit verschillende managementfuncties in branches als kinderopvang, entertainment en openbaar vervoer. Op dit moment geef ik als zelfstandige onder andere fiscale adviezen aan ondernemers en particulieren. Tevens ben ik directeur van ZorgPien, een organisatie die zorgondersteuning aan huis levert. Bestuurlijke ervaring heb ik opgedaan als voorzitter van de VVD afdeling Ridderkerk en als penningmeester van Stichting Sparta Nieuw Terbregge. Nu ben ik nog penningmeester van een VvE. Na twee periodes zitting te hebben gehad in de gemeenteraad van Ridderkerk durf ik ook te stellen dat ik enige politieke ervaring heb. In mijn vrije tijd sport ik actief (voetballen, hardlopen, skiƫn).

Politiek doel

In de gemeenteraad wil ik met de liberale uitgangspunten echt iets betekenen voor de Ridderkerkse inwoners en ondernemers.

In mijn ogen betekent dat o.a. werken aan een gemeente, die:

• zich bezighoudt met alleen haar kerntaken
  • overbodige regels afschaft
  • financieel gezond is met zo laag mogelijke lasten voor burgers en ondernemers
  • veiligheid en een gezonde duurzame leefomgeving als speerpunt heeft
  • zorgt voor een uitstekend ondernemersklimaat
  • altijd een vangnet waarborgt voor hen die het echt niet zelf kunnen redden

Laten we in een Ridderkerk mogen leven, waar je zorgt voor jezelf, geeft om een ander, krijgt wat je verdient en je gedraagt zoals je wilt dat anderen zich gedragen.

Neem contact op!

edward.piena@vvd-ridderkerk.nl