Verbeteren verkeersveiligheid Ringdijk

Voorzitter,

De VVD Ridderkerk staat voor een Ridderkerk dat veilig is voor iedereen.

Voor de VVD Ridderkerk is en blijft veiligheid topprioriteit en dat geldt dus ook voor verkeersveiligheid.

Het is goed dat de verkeersveiligheid op de Ringdijk verbeterd wordt. Niet alleen in het belang van de bewoners en bedrijven daar, maar voor iedereen die van deze weg gebruik maakt.

De VVD Ridderkerk heeft bij herhaling aangegeven, dat bij te nemen verkeersmaatregelen op de Ringdijk de zogenaamde stoep bij de Ringdijk in beide richtingen voor langzaam en snel verkeer open zou moeten blijven, omdat dit een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid voor de wijk Slikkerveer als geheel. Dat is voor ons heel belangrijk en gelukkig blijft dit zo. Wij  zullen dan ook instemmen met het voorstel.