Wijziging bebouwde komgrens Pruimendijk

Hoewel het raadsbesluit over de wijziging van de bebouwde komgrens Ridderkerk bij de Pruimendijk niet gaat over het plan om van de Pruimendijk een fietsstraat te maken, is dit besluit daarvoor wel van groot belang.

De VVD heeft kennis genomen van de ingezonden brieven waarbij bezwaar gemaakt wordt tegen deze fietsstraat. Ook hebben wij het gevoel dat de verschillende partijen tijdens het participatietraject hun bedoelingen niet goed aan elkaar duidelijk hebben kunnen maken.

Wij vragen de wethouder dan ook nogmaals goed met de bewoners in gesprek te gaan, voordat men een eventuele fietsstraat gaat inrichten.  Wees daarbij bereid om eventueel naar alternatieve oplossingen te kijken.

De VVD is geen tegenstander van de wijziging van de bebouwde komgrens Ridderkerk bij de Pruimendijk en gaat daar dan ook mee akkoord.