Casco herstel onderzoek Huishoudschool

Een ‘Ridderkerk van de toekomst’ is één van de speerpunten van de VVD. Het opknappen van een gebouw van 70 jaar oud in een deplorabele staat past niet in ons toekomstbeeld. De gevraagde 250.000 euro is pas een eerste stap en er zullen nog vele honderdduizenden euro’s aan kosten volgen voor een pand waarvan de bestemming nog in onderzoek is.

De VVD Ridderkerk zou graag zien dat het terrein van de voormalige huishoudschool wordt benut voor woningbouw. We staan voor een enorme maatschappelijke opgave om in de zuidelijke randstad 100.000 woningen voor 2025 te bouwen zoals in de Woondeal is afgesproken. Ridderkerk kan hier een bijdrage aan leveren door op deze locatie bijvoorbeeld starters- en seniorenwoningen te bouwen en zo mede de doorstroom op de woningmarkt te bevorderen. Daarmee wordt toekomstperspectief aan onze inwoners geboden. Daarbij zou er plek ingeruimd kunnen worden voor maatschappelijke organisaties of beginnend ondernemers.

Wellicht is het een idee om enkele karakteristieke kenmerken van de voormalige huishoudschool, zoals het torentje en de ronde ramen, te behouden. En deze een mooie plek in het ontwerp van de nieuwe woningen te geven zodat de historische link herkenbaar is. De VVD ziet graag dat we een stap voorwaarts maken in Ridderkerk en niet blijven hangen in het verleden.