Herhuisvesting Rowdies Oosterpark

In het Oosterpark staan veel veranderingen op stapel. Een te plaatsen geluidsscherm, herinrichting van het park en de herhuisvesting van de Rowdies. Er zijn verschillende belangen mee gemoeid en helaas is er geen enkel besluit dat alle betrokkenen volledig tevreden kan stellen.

Tijdens de commissievergadering van 25 november jl. heeft de bewonersgroep Tarbot in hun inspreekbijdrage de locatie Zuid-Zuid als optie gepresenteerd. Deze optie is niet meegenomen in de verkenning en wij zouden graag zien dat deze mogelijkheid alsnog wordt bekeken, voordat er een definitief besluit over herhuisvesting van de Rowdies wordt genomen. In het voorliggende raadsvoorstel is nu echter alleen de locatie Zuid opgenomen, waardoor bij het aannemen van het raadsvoorstel er geen mogelijkheid is om de locatie zonder meer te wijzigen. Daarom dient de VVD samen met de PvdA en het CDA een amendement in om eventueel de locatie Zuid-Zuid mogelijk te maken.

We realiseren ons dat beide opties voor- en nadelen hebben en er vele stakeholders met ieder hun eigen belang betrokken zijn. We willen benadrukken dat bij de definitieve locatiekeuze voor de Rowdies alle belanghebbenden betrokken moeten worden. We willen tevens de besluitvorming niet vertragen zodat de aanpassing volgens planning in maart 2022 opgeleverd kan worden. De definitieve keuze voor de locatie kan dan ook door het college genomen worden en hoeft wat de VVD betreft niet terug naar de raad. Met dit amendement willen we de mogelijkheid bieden een afgewogen besluit over de locatie voor de herhuisvesting Rowdies te nemen.