Nota evenementenbeleid 2020-2021

Na deze lange lockdown verlangen we allemaal weer naar een leuk evenement in onze wijk of in het centrum van Ridderkerk. Deze nota evenementenbeleid heeft tot doel om voor onze inwoners en de organisatoren de aanvraag van een vergunning voor, en de organisatie van, een evenement zo eenvoudig mogelijk te maken. Echter, de VVD vindt het voorstel niet erg sterk en het druist tegen onze liberale principes in om evenementen te subsidiƫren. Maar een bruisend evenement kan na deze lastige tijden wel een extra ondersteuning zijn voor onze Ridderkerkse ondernemers.

Vandaar dat we een amendement op dit voorstel indienen om een maximum aan een subsidie per evenement te stellen van 15.000 euro per kalenderjaar, zodat van het beschikbaar te stellen budget meerdere initiatieven kunnen worden gehonoreerd. Tevens vindt de VVD het belangrijk dat organisatoren ook gestimuleerd worden om zelf voldoende fondsen te werven voor hun evenement naast de subsidie. Door een maximum bedrag per evenement per kalenderjaar te stellen willen we dit bewerkstelligen. Zonder aanname van het amendement hebben wij grote twijfels over de nota evenementen beleid en zullen wij hier waarschijnlijk niet mee instemmen.