Voorbereidingskrediet uitvoering visie grondposities

Wij gaan akkoord met het gevraagde voorbereidingskrediet. De motie ‘onderzoek tijdelijke woningen op grondposities’ zullen wij niet steunen. De VVD Ridderkerk zet volledig in op permanente woningbouw. We willen na gebleken geschiktheid van Ridderkerkse gronden voor woningen zo snel mogelijk op die plekken gaan laten bouwen. Dat is naar onze mening de beste manier om de druk op de woningmarkt te verlichten.

Woningbehoefte is ook niet tijdelijk. De vraag is of er voor de bewoners van de tijdelijke woningen een permanente woning beschikbaar is, wanneer zij hun tijdelijke woning moeten verlaten. Daarbij komt dat gebieden die niet geschikt zijn voor permanente woningbouw meestal evenmin geschikt zijn voor tijdelijke woningbouw.

De VVD Ridderkerk is daarom van mening dat tijd en geld beter besteed kunnen worden aan het onderzoek voor het in ontwikkeling nemen van de andere vijf locaties, waarnaar in de visie grondposities wordt verwezen.