Bouwen aan een toekomstbestendig Ridderkerk - het verkiezingsprogramma

De VVD Ridderkerk kiest in haar programma voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 nadrukkelijk voor veiligheid en toekomstbestendigheid. Het stevige verkiezingsprogramma van de liberalen is officieel online gepubliceerd.

Timo Ringlever, kandidaat nummer 4 op de kieslijst, staat volledig achter de thema’s waarvoor gekozen is om Ridderkerk veiliger en toekomstbestendig te maken. “We richten ons als eerste op veiligheid in al zijn vormen. Verkeersveiligheid uiteraard en digitale veiligheid, maar zeker ook het algemene veiligheidsgevoel en veiligheid op straat. Denk maar aan de vuurwerkoverlast, die ook dit jaar weer de kop op steekt. De VVD Ridderkerk gaat zich daarom onder andere hard maken voor een boa in elke wijk.”

Huidig VVD-raadslid Michel Borst zegt in een reactie op het programma: “We zijn ons ervan bewust dat sommige keuzes die we nu maken, over dertig jaar nog steeds effect kunnen hebben. Daarom moeten we nu steeds toekomstbestendig denken en handelen, bijvoorbeeld bij keuzes voor openbaar vervoer en gebiedsontwikkeling, zoals nu bij de Rivieroevers.” Nieuwkomer op de kieslijst Linda Klaver geeft aan hoe belangrijk de VVD het vindt dat inwoners betrokken worden bij de toekomst van Ridderkerk: “Inwoners blijven zich maar steeds niet gehoord voelen bij grote beslissingen van de gemeente, dat kan én moet echt anders.”

VVD lijsstrekker Edward Piena is als nestor ook tevreden over de stevig inhoudelijke thema’s en actiepunten: “Het is een goed doordacht, breed programma, waarin we onze plannen voor alle belangrijke zaken voor Ridderkerkers behandelen. Het zijn thema’s die onze inwoners echt raken. De VVD Ridderkerk gaat, zoals mensen dat al jaren van ons gewend zijn, moeilijke onderwerpen niet uit de weg. Zeker in deze lastige tijden is het belangrijk voor inwoners en ondernemers om te weten dat er voor hun belangen wordt opgekomen.” Piena roept inwoners op vooral hun stem te laten gelden. “Ga hoe dan ook stemmen, dat is belangrijk. Laat je horen en laat je zien. Praat mee, alleen dan kun je invloed hebben op veranderingen.”