Nieuwbouw Loods, Gooth, RTV-Ridderkerk

De VVD Ridderkerk kan zich vinden in de nieuwbouw voor de Loods, de Gooth en RTV-Ridderkerk. Daarmee krijgen drie belangrijke maatschappelijke organisaties uit Ridderkerk een nieuwe en toekomstbestendigere plek in onze gemeente. Tegelijkertijd kan RTV-Ridderkerk de kwaliteit van haar programmering verbeteren en kan samenwerking tussen deze organisaties een meerwaarde opleveren voor diverse activiteiten in Ridderkerk.

Wel maakt de VVD Ridderkerk zich zorgen over de toegenomen kosten tot nu toe, en de kosten die wellicht nog niet in beeld zijn. Het gevraagde investeringskrediet is bijna 2 miljoen hoger dan in eerste instantie begroot, hetgeen logischerwijs gedeeltelijk kan worden toegerekend aan de nieuwbouw voor RTV Ridderkerk die wordt toegevoegd aan het initiƫle plan. Maar de toenemende inflatie, stijgende kosten voor bouwmaterialen en duurzaamheidseisen voorspellen niet veel goeds voor het moment dat de bouw daadwerkelijk begint. Wij gaan er echter vanuit dat er voldoende rekening is gehouden met tegenvallers en het investeringsbedrag van 6 miljoen dat nu ter beschikking wordt gesteld in 2024 nog steeds toereikend is om de nieuwbouw te realiseren.