Startnotitie economisch beleid

Ondernemen in Ridderkerk betekent dat er alle ruimte is voor nieuwe initiatieven en creativiteit. De VVD Ridderkerk is daarom blij dat er gewerkt gaat worden aan nieuwe nota economisch beleid. Daarmee kunnen we het vestigings- en ondernemersklimaat in Ridderkerk – Wat dus al heel goed is - behouden en nog beter maken!  Ook mooi is dat het proces integraal en toekomstbestendig wordt aangepakt. Daarmee bedoel ik dat er ook ruimte is voor onderwerpen zoals arbeid, onderwijs, veiligheid, gezondheid, milieu, persoonlijke ontwikkeling, sociale cohesie….

We juichen toe dat er ook gekeken wordt naar de effectiviteit en de succesfactoren van het oude beleid. En dat deze een plek krijgen in het raadsvoorstel dat gekoppeld is aan de nieuwe nota. Op die manier kunnen we leren van onze fouten en blijven doen wat goed gaat. Zo bouwen we verder aan ons economische beleid zodat we ondernemers in Ridderkerk het beste uit zichzelf kunnen halen. En dat komt uiteindelijk weer ten goede aan onze inwoners.

Dit voorstel kan de goedkeuring van de VVD wegdragen. Wij zullen dan ook instemmen met dit raadsvoorstel.