Uitbreiding Gemini College

VVD Ridderkerk vertrouwt erop dat met de uitbreiding van het Gemini College en eigenlijk met de complete aanstaande extra ontwikkeling op Sportpark Ridderkerk een toekomstbestendig, samenhangend en multifunctioneel complex gaat ontstaan voor jong en oud, nu en in de toekomst. Een complex, dat in die verre toekomst makkelijk omgebouwd kan worden, en dus ook voor andere doeleinden kan worden gebruikt als de omstandigheden daarom vragen. VVD staat achter deze ambitie.

Zoals nu geraamd en heel hoog over, gaat dit de komende 40 jaar ong. 25,00 per jaar per Ridderkerks gezin kosten.

Wat een erg interessant en kostbaar onderdeel is van deze nieuwbouw, is dat er duurzaam, circulair gebouwd gaat worden, en met als resultaat Energie Neutraal Gebouwen. We volgen dat met veel interesse. Omdat het duurzaamheidsaspect onder de noemer ‘pilot’ wordt uitgevoerd, gaan we ervan uit dat dit uitgebreid met de raad geëvalueerd zal worden. Dit zullen we op de voet volgen.