Werkbezoek DCMR

Gisteravond zijn we op bezoek geweest bij Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (DCMR).

De DCMR is belangrijk, want ze werkt aan een schone en veilige leefomgeving. Bijvoorbeeld door het handhaven van milieuregels bij bedrijven en het meten van de geluids- en luchtkwaliteit. Als bedrijven zich niet aan de regels houden kunnen ze een boete krijgen en worden gedwongen om maatregelen te nemen. Als inwoner van Ridderkerk kan je bij de DCMR terecht als je overlast ervaart van een bedrijf. Een melding kan je maken via dcmr.nl.

We hebben tijdens ons bezoek een uitgebreide presentatie gehad over het werk van de DCMR en een rondleiding gehad in de meldkamer.

Leuke feitjes:

➡️DCMR heeft meer dan 600 medewerkers

➡️DCMR werkt voor een regio met 1,2 miljoen inwoners (Zuid-Holland en Zeeland)

➡️ Naast Ridderkerk zijn ze ook actief in 14 andere gemeenten in Zuid-Holland en Zeeland

➡️ In het werkgebied van de DCMR zijn 26.000 bedrijven gevestigd

De VVD Ridderkerk wil een goed onderhouden en schone leefomgeving. We zijn daarom heel blij dat de DCMR zich inzet voor een schone, gezonde en veilige leefomgeving in Ridderkerk en de rest van de regio.