Startnotitie recreatiecentrum de Fakkel

In een eerdere bijdrage die ik er toch maar weer even bij heb gezocht, gaven we al aan dat sport, ontspanning, relaxen en plezier maken bij de VVD erg belangrijk vinden. Belangrijker toch nog dan bitterballen. VVD Ridderkerk vindt het dan ook belangrijk dat iedereen die wil sporten, ook kán sporten. Het is de rol van de gemeente te zorgen voor goede sportaccommodaties.

Een van die Ridderkerkse accommodaties is natuurlijk De Fakkel, als icoon en onze onvolprezen Jan Visser herinnert ons daar steeds weer aan. Het was dus wel kiezen of kabelen vorig jaar– of we springen bij het betalen van de energierekening 2023 van De Fakkel of De Fakkel gaat dicht.

Doelmatig en verantwoord en weloverwogen omgaan met belastinggeld, dat vinden we bij de VVD ook belangrijk. Ik breng het nog maar even in herinnering: het bijspringen in de energielasten kost ons in 2023 60 euro per Ridderkerks huishouden. VVD sloot zich eerder aan bij 18PLUS dat een aanvraag voor de compensatie in 2024 niet op onze steun kan rekenen als er niet ook andere maatregelen worden genomen.

Nog even een extra cijfer: in 2023 moet er 33,00 per Ridderkerks gezin worden besteed aan broodnodige onderhoudskosten.

Vandaar dat we blij zijn met de startnotitie, en met het amendement van de SGP, dat door de VVD en meerdere andere partijen wordt ingediend vanavond. Snel en grondig doorpakken en onderzoek doen naar verschillende scenario’s en weloverwogen met de raad besluiten hoe we het gaan aanpakken. Ook willen we misschien ten overvloede maar dan toch de wethouder hier nogmaals vragen om een toezegging dat er verschillende manieren van zuivering van het zwemwater gaan worden meegenomen in het onderzoek. De zorgvuldigheid en verantwoordelijkheid die we belangrijk vinden is hiermee geborgd, en de  toekomstbestendigheid van het recreatiecentrum.