Schetsontwerp nieuwe Sint Jorisplein

We zijn blij met het schetsontwerp voor het Sint Jorisplein. Niet alleen omdat de plaatjes er mooi uitzien maar ook omdat er echt iets is gedaan met de inbreng van inwoners en ondernemers. Nog fijner is het dat er straks meer input wordt opgehaald om uiteindelijk tot een plan te komen wat door iedereen gedragen wordt.

Dat betekent ook dat we er met dit schets ontwerp nog niet zijnā€¦ Er zijn nog veel stappen te zetten voordat we gaan aanbesteden en de eerste schep echt de grond in kan. Wat de VVD Ridderkerk betreft mag er dus vaart gemaakt worden met opstellen van het voorlopige en definitieve ontwerp. Zodat we snel verder kunnen.

Ook hopen we dat straks niet alleen alle Ridderkerkers het nieuwe Sint Jorisplein waarderen, maar dat ook de RVO (de Rijksdienst voor ondernemend Nederland) de meerwaarde van deze impuls aan het centrum ziet. En wordt dat beloond in de vorm van een subsidie. Is natuurlijk voor ons eigen huishoudboekje ook weer mooi meegenomen.

Het mag dus duidelijk zijn, voorzitter, dat de VVD Ridderkerk graag instemt met het beschikbaar stellen van het budget zodat we kunnen beginnen met de voorbereiding en uitvoering van de aanleg van het nieuwe Sint Jorisplein.