Van leegstand naar leefruimte: VVD Ridderkerk's ambitie voor betaalbare woningen op de voormalige huishoudschoollocatie

Al twee jaar staat de voormalige Huishoudschool in Ridderkerk leeg, een gemiste kans in een tijd waarin onze inwoners snakken naar nieuwe woningen.

Bij VVD Ridderkerk geloven we in actie. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 hebben we al gepleit voor het transformeren van deze plek tot een bruisende woonomgeving. En daar strijden we nog steeds voor!

VVD Ridderkerk heeft daarom begin deze maand het college al schriftelijk benaderd met vragen over de voortgang rond de Huishoudschool. We willen weten wanneer de plannen voor deze historische locatie aan de gemeenteraad worden voorgelegd, welke soorten woningen hier zullen komen en hoeveel woningen er gebouwd zullen worden. Al deze vragen staan in de bijlage van dit artikel.

Het is in onze ogen van groot belang dat het college tempo maakt, gezien de dringende vraag naar betaalbare en duurzame huisvesting in onze stad. Laten we samen werken aan een florerend Ridderkerk, waar iedereen zich thuis voelt en een geschikte, betaalbare woning kan vinden.