BEREIKBAARHEID

Veilig vervoer naar en vanuit héél Ridderkerk. Dit wil de VVD Ridderkerk realiseren door het verkeer voor iedereen toegankelijk te maken en onveilige verkeerssituaties te verbeteren. Ook zet de VVD in op een goede doorstroming voor fiets en auto, én een stabiele bereikbaarheid van en naar Ridderkerk met het Openbaar Vervoer. Met name richting Rotterdam, Dordrecht en Barendrecht vanwege de overstapmogelijkheden. Openbaar Vervoer wordt daardoor een aantrekkelijke vervoersmogelijkheid, en is goed voor economische groei en werkgelegenheid.

Lightrailverbinding. De VVD Ridderkerk zet in op een lightrailverbinding met Rotterdam en Dordrecht. Deze lightrail combineert de goede eigenschappen van de trein, tram en metro zodat men snel en comfortabel op de gewenste locatie komt.

Behouden huidige dienstregeling. De VVD Ridderkerk zet in op het minimaal behouden van de huidige dienstregeling. Ridderkerk verdient hoogwaardig openbaar vervoer (HOV) dat betaalbaar, efficiënt en eenvoudig beschikbaar is vanuit héél Ridderkerk. We willen aanpassing van de huidige HOV-visie.

Verkeersveiligheid. Om de doorstroming en veiligheid te bevorderen wil de VVD Ridderkerk gevaarlijke en onoverzichtelijke verkeerssituaties aanpakken, zoals bijvoorbeeld de kruisingen aan de Rotterdamseweg, de Rijnsingel met de Benedenrijweg, en bij scholen.

Centrumplan. VVD Ridderkerk wil dat veel meer inwoners, ook van buiten het Centrum, betrokken worden bij het plan dan nu het geval is. Verschillende belangen moeten zorgvuldig worden afgewogen. De alternatieven moeten goed onderbouwd worden en de automobilist moet geen tweederangs deelnemer worden.

Deelmobiliteit. De VVD Ridderkerk zet zich in voor gebruik van OV-fietsen en andere vormen van deelmobiliteit. Fatsoenlijk en veilig gebruik moet daarbij vanzelfsprekend zijn, zoals parkeren op daarvoor aangewezen plekken.